WDS CMS demo

Start > Om WDS CMS > Extra program som ingår i WDS CMS

Extra program som ingår i WDS CMS

WDS program

Program som ingår i installationen och kan användas tillsammans med Webdesignskolan CMS:

WDS Bildgalleri

Webdesignskolan Bildgalleri är ett eget program för att administrera bilder i olika gallerier. WDS Bildgalleri skapar automatisk miniatyrer av alla bilder och länkar miniatyren till originalbilden. Du kan skapa flera bildgallerier, ladda upp bilder, ändra bildstorlek, radera bilder, namnändra bilder genom att logga in till administrationen direkt i webbläsaren. Bildgalleriet fungerar med alla bilder i formaten JPG, GIF och PNG.

WDS Gästbok

WDS Gästbok är ett komplett system för att hantera meddelanden som hämtas från en MySQL-databas. Gästboken kan spam-skyddas med CAPTCHA-verifiering. Inmatningsfälten använder jQuery för att visa fältinnehåll. När ett nytt meddelande skrivs i gästboken kan du få ett e-postmeddelande om detta.

WDS News

WDS News är ett komplett system för att hantera sidor som hämtas från en MySQL-databas. Nyheterna kan visas som en nyhetssida, nyhetslista eller i en nyhetsbox. Inläggen kan kommenteras av besökare och när en ny kommentar skrivs kan du få ett e-postmeddelande om detta.

WDS Nyhetsbrev

Webdesignskolan Nyhetsbrev är ett komplett system för att skicka HTML-formaterade eller oformaterade mail till mottagare som hämtas från en MySQL-databas. Du kan importera dina befintliga e-postadresser eller låta mottagare registrera sin e-postadress själva. OBS! Vi använder detta mailsystem till våra egna nyhetsbrev.

WDS Loginsystem

WDS Loginsystem är ett komplett system för att hantera registrerade användare som hämtas från en MySQL-databas. Användarna registrerar sina kontouppgifter och du kan välja om medlem själv ska kunna aktivera kontot eller om detta ska göras av administratören. Detta ger bra kontroll över vilka medlemmar som har tillgång till inloggningen.

WDS Shop

WDS Shop  är ett orderformulär som kan kopplas till en befintlig produktsida eller användas tillsammans med publiceringsverktyget WDS CMS. WDS Shop visar alla butikens produkter i samma orderformulär och passar e-butiker med få produkter. Om du planerar att starta upp en webbshop kan detta vara ett bra alternativ.

Företaget AB

Lugna gatan 123