Förutsättningar för att använda WDS CMS

2013-03-28, 15:56:35   (skrivet av Tony Michaelsson)

För att du ska kunna använda Webdesignskolan CMS måste din webbserver ha PHP 4.3 eller senare version och MySQL 4.0 eller senare version.

PHP får INTE köras i safe_mode. Att köra PHP i safe_mode är en vanlig säkerhetsåtgärd bland webbhotell men safe_mode-restriktioner ger stora begränsningar och minskad prestanda. Vissa webbhotell anser att det är en säkerhetsrisk att ha safe_mode avstängt men den säkerhetsrisken bör vägas upp av en kompetent personalstyrka. Safe_mode är borttagen i PHP 6 och senare versioner och där finns inte detta problem.

De funktioner som används kräver inga plugins eller andra tillägg för att fungera för användaren eller administratören. Du kan installera Webdesignskolan CMS på de flesta webbhotell och vi har testat systemet hos Loopia  och One.com

- läs mer i guiden Webbhotell och domännamn

Vilken färg har en gran?

WDS News admin »